dinsdag 24 april 2012

1 jaar vriendelijkheid

Week 17

Ik mag groep 1 en 2 lesgeven in vriendelijkheid
Jippieee
Wat heb ik er zin in!
Met een handpop in mijn hand sta ik voor de klas
Ik ga jullie iets vertellen over vriendelijkheid...
Weten jullie wat dat is?
15 vingertjes de lucht in :-)
Geweldig ... ik heb hun aandacht
De juf verteld daarna het verhaal van Lola het hamstertje...
Een hamster met hele bolle wangen gevuld met lieve woordjes
Kunnen jullie dat ook ...jullie wangen heeeel bol maken met lieve woordjes?
Ik tel tot 3 en dan gooien we alle lieve woordjes eruit
1.... 2.... 3 ...  IK VIND JULLIE ZO LIEEEFFFF
Iedereen doet mee en ik krijg de liefste woordjes te horen.
Daarna gaan de kleuters spontaan elkaar knuffelen.
Er zijn zelfs een paar die een lief woordje willen zeggen tegen de juf of een kindje in de klas
Er wordt gezegd:
 Ik vind dat je mooie schoenen aan heb
Ik vind je heel erg lief
Je bent mijn allerbeste vriendin
Jij bent het liefste meisje van de hele wereld
Juf ik vind je lief
Juf je hebt mooie pantoffels aan :-)
Juf je hebt een mooie bril op
Juf ik vind je altijd zo lief

Na afloop krijg ik spontaan een groepsknuffel..
Wauw wat ben ik dankbaar....

Volgende keer meer Vriendelijkheid
Onze postbode wordt in het zonnetje gezet...

3 opmerkingen:

  1. Chantal van Waardenburg3 mei 2012 om 01:21

    Het staat hier al boven GEWELDIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een lief en mooi initiatief
    en wat leuk dat jullie de Postbode in het zonnetje gaan zetten
    mijn vriend is Postbode en moet er na 40 jaar mee stoppen van Mevrouwtje Post..dus fijn zo'n pluim.
    De werled kan zeker wat vriendelijkheid gebruiken
    bedankt
    Patty

    BeantwoordenVerwijderen