maandag 9 april 2012

1 jaar vriendelijkheid

Week 15 

Onze Blijmakertjes gaan natuurlijk gewoon door...

Dit keer in contact gekomen met lieve mensen van bijna 80 jaar die een paar huizen verderop wonen. 
Een hallo en dag als je elkaar zag was het enige contact.
Tot een keer op een avond wij elkaar ontmoeten en in contact kwamen met de gevolgen van dementie
Haar man was in de war en liep over straat.. 
Remco liep op dat moment met de honden buiten 
en sprak de vrouw aan.
Wat zij ook probeerde hij ging niet mee terug naar huis. 
Remco is mij komen halen om samen te gaan helpen.
Ik met mijn pyjama over straat en Remco bleef bij de vrouw om haar op te vangen.
Ik vergeet zijn blik nooit meer
WAT KOM JE DOEN? 
Ik ga niet mee naar huis.. 
Je kan alles proberen maar ik ga niet mee
Sta je daar dan in je pyjama...

Ik ging gewoon naast hem staan en het heeft denk ik 10 minuten geduurd .. maar ik kreeg een eerste glimlach en daarna volgde er meer .. nog steeds vol overtuiging de lantaarnpaal vastpakken en niet mee gaan, maar die glimlach had ik mooi te pakken. :-)
Na 30 minuten is het gelukt en zijn we met z'n alle teruggelopen. Onder 1 voorwaarde.. 
Ik zou de volgende dag een kopje thee komen drinken.
Zo gezegd zo gedaan en zo liep ik de andere dagen even langs het huis of ik nog iets kon doen.

Nu vanuit onze blijmakertjes ... 
Dit is een heel mooi voorbeeld om andere mensen te helpen.. 
Remco is een heerlijke cake gaan bakken met peer en appel,
Om ze een hart onder de riem de steken in deze 
lastige periode van het leven.
 Dit is waar het om gaat... een klein gebaar maakt zoveel goed.
We zijn het misschien een beetje vergeten maar zo hoort het 
wel te zijn...  
Zet een eerste stap en begin vandaag!

Op dit moment gaat het met de buurtjes beter, 
er is iets meer rust in huis.
 De cake heeft goed gedaan en het ontroerde ze enorm
Volgende week meer blijmakertjes


4 opmerkingen:

  1. Mooi zo mooi! Jammer dat het in deze tijd iets bijzonders is hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijg tranen in mijn ogen waren er maar meer mensen zoals jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slik.. Wat heftig. Wat fijn dat de buurtjes nog samen kunnen wonen en fijn dat ze buren als jullie hebben. xx

    BeantwoordenVerwijderen